A nyárral nem ér véget a turizmus, az ősz beköszöntével új kalandok várnak ránk: Magyarország méltán híres borrégiói változatos élményeket tartogatnak, most pedig megújult arculattal csalogatják a hazai és a külföldi ínyenceket. Bortúránk megszervezéséhez immár sokkal több információt érhetünk el, köszönhetően a megújult bor.hu-nak, amely gazdag tartalommal és praktikus funkciókkal segíti tájékozódásunkat.
Forrás: https://www.pexels.com/hu-hu/foto/alkohol-allo-kep-bor-bor-orszag-290316/
Borvidéki túratippek
Idén ősszel új szemmel fedezhetjük fel Magyarországot, és még jobban megismerhetjük, milyen élményeket kínálnak hazánk borvidékei. A Magyarország borrégióit népszerűsítő kampány elemeivel az óriásplakátokon, a nyomtatott és online felületeken, illetve a közösségi médiában is találkozhatunk majd a következő hetekben. A kampány keretében elkészült imázsfilm pedig a boron, gasztronómián és borvidékeken keresztül inspirál új helyek felfedezésére, amely online és televíziós csatornákon is látható lesz.
A borturizmus egyre összetettebb élményeket kínál és egyre nagyobb szerepet játszik hazánk turizmusában, hiszen a gasztronómiának kiemelkedő szerepe van az országimázs-formálásban. Ennek mentén megújult a borvidéki utazások népszerűsítését szolgáló bor.hu is, melynek segítségével megszervezhetjük boros utazásainkat: borvidéki túratippek, eseménynaptár, ajánlott borászatok, hiszen a borászatkereső segítségével már csaknem 370 hazai borászat közül válogathatunk. Az oldalon megtudhatjuk a legfontosabb tudnivalókat minden egyes borvidékről, emellett pedig megismerhetjük a jellemző szőlőfajtákat, borstílusokat, földrajzi adottságokat.
Új arculat, bevált ízek
Az arculat nem teljesen új keletű, hiszen a 2019-ben bemutatott közösségi magyar bormárkán – Magyar Bor, Személyesen – alapszik. Az új logókat, szlogeneket, valamint üzeneteket minden magyar borászat szabadon használhatja, feltüntethetők a pincészetek helyszínén, nyomtatványaiban, online felületein és a rendezvényeken. Az új arculat alapján készült borturisztikai kiadványok és térképek szintén a bor.hu weboldalán érhetőek el, nyomtatott formában pedig a Tourinform hálózat irodáiban lehet őket beszerezni. A magyar borvidékeket felölelő 6 borrégió egységes logika mentén kapott itthon és a nemzetközi piacon is jól kommunikálható, az adott régió jellegzetességeit erősítő arculatot. A hat borrégió az alábbi szlogeneket kapta[1]:
Balaton borrégió: Pezsgés, borok, vitorlák és Te személyesen
Duna borrégió: Ízek, borok, pincefalvak és Te személyesen
Felső-Magyarország borrégió: Hegyek, borok, történelem és Te személyesen
Felső-Pannon borrégió: Hit, bor, kultúra és Te személyesen
Pannon borrégió: Völgyek, borok, napfény és Te személyesen
Tokaji borrégió: Dűlők, borok, örökség és Te személyesen
[1] https://mtu.gov.hu/cikkek/a-borturizmus-all-az-szi-kampany-fokuszaban-2452