Travelikum

Influencer marketing, avagy a közösségi média hatása a turizmusra

2020. szeptember 18. - Travelikum

Míg a 21. század elején a barátok és a család jelentették a legfőbb ösztönző erőt az utazások megszervezésénél, ezt a szerepet mára átvette a közösségi média és kialakult az idegenforgalmi marketing egy új iránya: a travel influencer. Az olyan tájak, városrészek és nevezetességek melyeket korábban csak a helyiek ismertek, ma tömegeket vonzanak a látványos képeknek és videós élménybeszámolóknak köszönhetően.

1_2.jpg

forrás: https://www.thedrum.com/opinion/2017/06/23/rules-engagement-the-modern-day-travel-influencer

A turizmus mindig is bízott a „szavak erejében” az értékesítési folyamatok során, hiszen a tapasztalatokon alapuló élménybeszámolók könnyen befolyásolják a döntésképtelen utazni vágyókat. A kétezres évek elején a legtöbb utazó még a különböző úti kalauzokhoz, magazinokhoz és utazási irodákhoz fordult segítségért, ha információra volt szüksége egy adott úticélról. Mára ez a folyamat teljesen átalakult, köszönhetően annak a hatásnak, amit a közösségi média a felhasználóira gyakorol.

Egy nemrég készült brit kutatás során az utazási szokások és a közösségi média kapcsolatát vizsgálták. Az eredmények szerint a nyaralások helyszínét ma már 52 százalékban a barátok közösségi profiljain közzétett fotók alapján választjuk meg. Az előzetes tájékozódás mellett viszont sokan csak dicsekvés céljából használják a social médiát. A felmérés szerint az emberek 78 százaléka tölti fel nyaralási fotóit a közösségi oldalakra. A megkérdezettek 15 százaléka kifejezetten azért rak fel képeket, hogy az otthon maradtak irigykedjenek rájuk, és hasonló arányban vannak azok, akik kifejezetten volt házastársukat akarják bosszantani.

 gif1_1.gif

 forrás: https://www.edreams.com/blog/best-travel-gifs/

Útikalauz helyett vlog

A közösségi média platformok közül az Instagram és a YouTube számít manapság a legnépszerűbb tájékozódási forrásnak a fiatalok körében. A szöveges élménybeszámolók helyét a képes és leginkább a videós tartalmak vették át. 

Az internet teljesen átformáltja a turizmust, már csak azért is, mert egyre pontosabban tájékozódhatunk úticélunkról vagy a kiválasztott szállásról.  A felmérésben résztvevők több mint fele választotta ki nyaralása helyszínét a közösségi médián elhangzott vélemények alapján. Az itt elhangzó kritikákat az emberek több mint kétharmada hiteles forrásnak tartja. Mindez azt jelenti, hogy a turisztikai szolgáltatásoknál egyre nagyobb szerepe lesz a minőségnek, hiszen a pozitív és negatív élmények is széleskörű nyilvánosságot kapnak.[1]

3_1.jpg forrás: https://www.hallaminternet.com/influencer-marketing-coronavirus/

Influencer kommunikáció a turizmusban

Az utóbbi évek vitathatatlan trendje, hogy a tartalommarketing és az influencerek elválaszthatatlan egységet alkotnak. Mivel a fogyasztókat elárasztják az adatok és az információk, inkább kiválasztják azokat, akiket hiteles információforrásnak tartanak, és akikben megbíznak. Éppen ezért a márkáknak már nem közvetlenül a fogyasztókat kell befolyásolniuk, hanem azokat, akik a fogyasztókra hatással lehetnek, vagyis az influencereket.

Ehhez viszont megfelelő tartalmat kell létrehozni. A tartalom relevanciája teszi lehetővé, hogy a márkák közösségi platformokon kitűnjenek és az influencerekkel való együttműködésük teszi lehetővé, hogy az üzenetüket átadhassák a célcsoportnak, ahol az így jobb fogadtatásra talál.[2]

 

 

 

 

[1] https://piacesprofit.hu/infokom/a-kozossegi-oldalak-dontik-el-hol-nyaralunk/2/

[2] https://www.researchgate.net/profile/Kovacs_Andras/publication/332991215_Influencer_marketing_a_turizmusban_-_trendek_es_gyakorlat/links/5cd5738392851c4eab9232b5/Influencer-marketing-a-turizmusban-trendek-es-gyakorlat.pdf

A bejegyzés trackback címe:

https://travelikum.blog.hu/api/trackback/id/tr8316205362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása